سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استان های فعال کشور در امر تولید کالاهای صادراتی طی هفت ماهه ابتدای سال جاری معرفی شد.

به گزارش مهر، گمرک ایران اعلام کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری بیشترین حجم از صادرات غیرنفتی به ترتیب با 4 میلیارد و 220 میلیون دلار به تولیدات استان تهران، 3 میلیارد و 590 میلیون دلار به تولیدات استان بوشهر و 2 میلیارد و 236 میلیون دلار به تولیدات استان خوزستان اختصاص یافت.
 
همچنین یک میلیارد و 170 میلیون دلار به تولیدات استان اصفهان، یک میلیارد و 102 میلیون دلار به تولیدات استان خراسان، 790 میلیون دلار به تولیدات استان آذربایجان شرقی، 463 میلیون دلار به تولیدات استان مرکزی، 431 میلیون دلار به تولیدات استان فارس، 395 میلیون دلار به تولیدات استان آذربایجان غربی و 374 میلیون دلار نیز به تولیدات استان کرمان اختصاص داشته است.
 
براساس این گزارش، در مجموع 79 درصد از وزن و 85 درصد از ارزش کل صادرات کشورمان مربوط به تولیدات 10 استان یاد شده بود.


  
براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید چند خودروی داخلی در مهر ماه امسال در حد قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا ، مهر ماه امسال تولید پژو 206 ایرانی با رشد 86 هزار و 66 درصدی از 3 دستگاه در مهر ماه 91 به 2585 دستگاه در مهر 92 افزایش یافته است.
 
تولید پژو 405 انژکتوری نیز با رشد 71 درصدی از 2263 دستگاه به 3869 دستگاه رسیده است. تولید سمند نیز با افزایش 24.2 درصدی از 4592 دستگاه به 5703 دستگاه افزایش یافته است.
 
در این مدت تولید رانا نیز با رشد 270.7 درصدی از 765 دستگاه در مهر 91 به 2836 دستگاه در مهر ماه 92 رسیده است. تولید پژو 405 انژکتوری ایران خودرو خراسان نیز با رشد 54.1 درصدی از 1931 دستگاه به 2976 دستگاه افزایش یافته است.
 
تولید پژو 405 ایران خودرو خراسان با رشد 42.2 درصدی از 2093 دستگاه به 2976 دستگاه رسیده است. مهر ماه امسال تولید پژو پارس معمولی نیز با رشد 88.8 درصدی از 321 دستگاه در مهر 91 به 606 دستگاه در مهر 92 افزایش یافته است.
 
در این مدت تولید ام‌وی‌ام 315 اچ با رشد 1614 درصدی از 14 دستگاه در مهر 91 به 240 دستگاه در مهر 92 افزایش یافته است. تولید تیبا نیز با رشد 21.5 درصدی از 2560 دستگاه به 3111 دستگاه رسیده است.


  
با وجود اینکه در نیمه ابتدایی سال سطح قیمت ها در سبد کالای مصرفی خانوار های شهری در هر ماه اغلب با افزایش همراه بود در مهر ماه از شیب تند تورم کاسته شده و قیمت ها در بسیاری از گروه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و نسبت به ماه گذشته از افزایش کمتری برخوردار بوده است.

به گزارش ایسنا ، شاخص تورم در حالی نیمه دوم سال 1392 را آغاز کرده است که بر خلاف سال گذشته در همین زمان که روند صعودی آن شروع شده بود، نشانه هایی از آرام شدن شیب تند خود دارد.
 
این در حالی است که تورم 12 ماهه در سال جاری با افزایش بیش از شش درصدی از 29.8 در فروردین به 36 درصد در شهریور ماه رسیده بود که به طور متوسط در هر ماه حداقل یک درصد افزایش داشته است اما در فاصله شهریور و مهر با افزیش 0.2 درصدی به 36.2 رسید که کمترین افزایش را نسبت به شش ماه قبل دارا بوده است.
 
در عین حال در بسیاری از اقلام کالایی در سبد مصرفی خانوار ها که معمولا در هر ماه با افزایش تورم همراه بود در مهر ماه رشد کند و گاهی کاهش یافته بود.
 
همچنین تورم نقطه به نقطه یعنی تغییرات قیمتی نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز چند ماهی است که در اغلب کالاها روند نزولی در پیش گرفته است به گونه ای که در کل از 38.7 در فروردین به 41.2 در خرداد و به 32.3 در مهرماه کاهش یافته است.
 
این در حالی است که کاهش تورم نقطه به نقطه در برخی ار کالاها حتی به بیش از 10 تا 30 درصد در ماه قبل نیز می رسد.
 
طبق اعلام مرکز آمار ایران آموزش با وجود افزایش همچنان کمترین میزان تورم و دخانیات نیز علی رقم کاهش یکباره 30 درصدی تورم بیشترین مقدار را در سبد کالای مهرماه ماه به خود اختصاص داده‌اند.
 
جزییات نرخ تورم در سبد کالای شهریورماه بر پایه سال 1390
 
*خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات
 
نرخ تورم این گروه در سبد کالای مصرفی با کاهش دو درصدی به 53.7 درصد در مهرماه رسید این در حالی است که تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه از 51.9 درصد به 46.7 کاهش یافته است.
 
شاخص کل قیمت‌ها نیز در این گروه با افزایش نسبت به ماه قبل از آن به 213.9رسید.
 
*خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها
 
212.5 شاخص رشد یافته این گروه در مهر است.
 
تورم دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل در کالاهای خوراکی و آشامیدنی همچنین تورم نقطه به نقطه در مهرماه کاهش یافته و به ترتیب به52.8 و 46.5 تنزل کرد.
 
*خوراکی‌ها
 
رشد سطح قیمت‌ها در گروه خوراکی‌ها از 52.1 در شهریور به 52 در مهررسید.
 
تغییرات قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل با کاهش چهار درصدی به 52 و شاخص کل قیمت‌ها برای این گروه 211.6 بوده است.
 
*دخانیات
 
دخانیات متورم ترین قلم از سبد کالای مصرفی مردم است که با طی روندی رو به رشد در چند ماه اخیز به تورم 105.1 درصدی در شهریورماه رسیده بود اما با کاهش بیش از پنج درصدی به 99.7 درصد کاهش یافت. این در حالی است که تورم نقطه به نقطه این گروه با یکباره 30 درصدی نسبت به ماه قبل به 54.6 رسید همچنین شاخص کل برای این گروه 291.6 بوده است.
 
*نان و غلات
 
تورم نان و غلات با کاهش کمتر از یک درصدی به 43.8 درصد رسید که تورم نقطه به نقطه در این گروه نیز با کاهش حدود هفت درصدی 31.2 گزارش شده است.
 
شاخص کلی نیز برای نان و غلات با رشد کمی به 181.3 افزایش یافت.
 
*گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن
 
شاخص کل برای گروه گوشتی با افزایش از 203.7 در شهریور به 207.8 رسید.
 
اما همانطوری که افزایش سطح قیمت‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل با رشد بیش از 2.5 درصدی در شهریور به 36.9 افزایش یافته بود در مهر ماه نیز با افزایش حدود سه درصدی به39.7 رسید. این در حالی است که تورم دوازده ماه منتهی به ماه جاری با کاهش کمتر از یک درصدی به 45.6درصد کاهش یافت.



ادامه مطلب...

  
وزیران نفت و انرژی 17 کشور عضو و ناظر مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) با حضور بیش از 100 مهمان خارجی یکشنبه 12 آبان ماه در تهران گرد هم می‌آیند که بررسی برنامه‌های کاری و بودجه سال 2014 میلادی، انتخاب دبیرکل، تعیین اعضای جدید هیات اجرایی، رئیس، نایب رئیس اجلاس وزارتی و بررسی وضعیت بازار جهانی از مهمترین محورهای نشست تهران است.

به گزارش  مهر، پانزدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز با حضور یکصد میهمان خارجی در قالب 17 هیات شرکت کننده در این اجلاس، در تهران برگزار می‌شود.
 
در اجلاس تهران همچنین گزارش‌های مدیریتی برای بررسی از سوی وزیران کشورهای عضو و گزارش‌هایی در مورد بازار گاز ارائه خواهد شد. تعیین اعضای جدید هیات اجرایی و رئیس و نایب رئیس اجلاس وزارتی برای سال 2014 میلادی از دیگر دستورات جلسه این اجلاس است.
 
یک روز قبل از برگزاری نیز هیات اجرایی مجمع با حضور در تهران، پیش نویش دستور جلسه، مصوبه ها و بیانیه مطبوعاتی را نهایی خواهند کرد.
 
اعضای مجمع صادرکنندگان گاز 42 درصد از تولید گاز جهان، 70 درصد از ذخایر گازی جهان، 38 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 85 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی ) را در اختیار دارند.
 
13 کشور الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات متحده عربی و عمان از اعضای این مجمع جهانی به شمار می روند و کشورهای هلند، قزاقستان، عراق و نروژ نیز اعضای ناظر مجمع کشورهای صادرکننده گاز هستند. بر اساس مصوبه اجلاس فوق العاده وزارتی مجمع صادرکنندگان گاز در مسکو، سومین اجلاس سران این مجمع در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
 
مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF) نخستین بار به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در سال 2001 میلادی و با حضور سه کشور بزرگ دارای ذخایر گاز طبیعی، ایران، قطر و روسیه شکل گرفت. در حال حاضر با توجه به نقش روزافزون گاز طبیعی در سبد انرژی جهان به عنوان سوختی پاک، ارزان و قابل دسترس، این مجمع می تواند نقش مهمی در تامین انرژی حال و آینده جهان ایفا کند.
 


  
تاکنون خطوط حمل و نقل عمومی کشورمان میزبان 10 نسل مختلف از اتوبوس های خارجی بوده است.

به گزارش نورنیوز ؛ ایران برای نخستین مرتبه در سال 1305 (87 سال پیش) تعدادی اتوبوس از کشور شوروی خریداری کرد و به این ترتیب تهران دارای هشت خط اتوبوسرانی شد.  

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در سال 1235 تأسیس شد. این شرکت با 246 دستگاه اتوبوس در پنج خط کار می کرد و اولین خط نیز از میدان امام حسین تا منطقه سبزه میدان کشیده نمی شد.  
در ابتدا از مسافران پول دریافت می شد اما کمی بعد ژتون (پولک فلزی) به مسافران فروخته شد تا با آن به تردد همراه با اتوبوس بپردازند. 
 
مدتی بعد بلیط کاغذی رواج پیدا کرد و قیمت آن در ابتدا یک ریال بود. چاپ بلیط ک کاغذی از سال 1387 توسط شرکت واحد اتوبوسرانی متوقف شد و کارت اعتباری  جایگزین بلیط شد.  
در ادامه تعدادی از مشهورترین اتوبوسهایی که در ایران مشغول فعالیت بودند از گذشته تا حال آمده است :‌

 

اتوبوس مرسدس بنز مدل O 3500
 نوع سوخت : گازوییل  
طول : 40. 8 متر
ظرفیت سرنشین نشسته : 1 + 26
ظرفیت سرنشین ایستاده : 20
سال استفاده : 1335
سال ساخت : 1329
 

اتوبوس مرسدس بنز مدل H 321 O
نوع سوخت : گازوئیل
طول :‌22. 9 متر
ظرفیت سرنشین نشسته : 1 + 29
ظرفیت سرنشین ایستاده : 25
سال استفاده : 1340
سال ساخت : 1336
 
 
 
اتوبوس آیس دو طبقه
نوع سوخت : گازوییل
طول : 50. 9 متر
ظرفیت سرنشین نشسته :  71
ظرفیت سرنشین ایستاده : 50
سال استفاده : 1337
سال ساخت : 1337
 
 



ادامه مطلب...

  
پس از 50 روز
علت تصادف دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم - تهران که 18 شهریور امسال رخ داد و درپی آن 44 نفر از مسافران کشته و 39 نفر مجروح شدند، از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها اعلام شد.
علت تصادف مرگبار قم - تهران و مقصر حادثه اعلام شد

گروه حمل و نقل ؛بازار خبر - طبق اعلام کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، علت این حادثه ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه از جانب راننده اتوبوس شماره یک به علت بروز نقص فنی (دو پوست شدن و ترکیدن لاستیک) که منجر به تغییر مسیر و تجاوز کامل به چپ شده ، اعلام شده است.
 
در این تصادف ایجاد حریق در هر دو اتوبوس پس از برخورد و باز نشدن درهای اتوبوس‌ها و نبود امکان خروج اضطراری آسان باعث افزایش تلفات و مجروحان شده است.
 
کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با هدف شفاف‌سازی، ایجاد دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و دفاع از حقوق شهروندی، گزارش حادثه مرگبار تصادف دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم - تهران را اعلام کرده است.
 
این کمیسیون پس از انجام بررسی‌های دقیق و مبسوط کارشناسی در هفت کارگروه تخصصی و سه نشست کمیسیون جمع‌بندی نهایی گزارش را منتشر کرد.
 
کمیسیون ایمنی راه‌های کشور اعلام کرد: پیرو ابلاغ کمیسیون ایمنی کمیته‌های کارشناسی با برگزاری بیش از 25 جلسه اصلی و فرعی گزارش خود را ارائه کردند و جمع‌بندی گزارش‌ها دیروز - ششم آبان - به کمیسیون ایمنی راهها ارائه شد.
 
در گزارش نهایی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور پیشنهاد شده که وزارت راه و شهرسازی نسبت به بازنگری در سرعت مجاز اتوبوس‌ها در آزادراه‌های کشور اقدام کند لذا مقرر شده کمیته‌ای با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شود و تصمیم‌گیری کند.
 
همچنین پیشنهاد شد فعالیت‌های ایمنی و برگزاری مستمر کمیسیون‌های ایمنی راه‌های استانی به صورت ماهانه و به طور ویژه در اولویت اقدامات استانداران قرار گیرد.
 
در این کمیسیون مقرر شد که بیمه مرکزی ایران در زمینه تحلیل سانحه از منظر بیمه، نحوه مشارکت در امر ارتقای ایمنی حمل و نقل و همکاری با دستگاه‌های مسئول گزارش لازم را به کمیسیون ارائه کند.
 
گزارش کمیته‌های کارشناسی به همراه پیشنهادات برای بهبود امور در هفت محور تعیین شده توسط کمیسیون ایمنی راه‌ها، شامل نحوه اطلاع رسانی در حوادث مهم سوانح رانندگی، بررسی علل تصادف و رسیدگی به وضعیت لاستیک در کشور، بررسی وضعیت آموزش رانندگان و آموزش مسافران در زمان وقوع حوادث، ساماندهی نحوه بازرسی کنترل وضعیت ایمنی خودروهای حمل ونقل عمومی مسافری در جاده‌های کشور، تقویت وضعیت امداد و نجات، فوریت‌های پزشکی و ساماندهی سیستم اطفاء حریق در جاده‌های کشور، بررسی وضعیت ایمنی اتوبوس اسکانیا و بررسی وضعیت گاردریل‌ها در جاده‌ها می‌شود.


  
   مدیر وبلاگ
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
علم ... زندگی را با پستی وبلندی های آن دوست دارم، همیشه شادو پیروزباشید، این رمز موفقیت...!
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :32
کل بازدید : 190490
کل یاداشته ها : 127


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ