سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میلیاردر پرحاشیه ایرانی معتقد است مردم باید وی را در کنار ثروتمندان مشهور جهان نظیر بیل گیتس و جابز قرار دهند و به خاطر خدماتش از وی متشکر باشند ، اما آیا به واقع صرف مالکیت چندین شرکت و اشتغالزایی که به تبع نوع تجارت حاصل می شود ، زنجانی مایه افتخار ایرانیان محسوب می شود ؟
بابک زنجانی مالک چه شرکت‌هایی است؟

  رونمایی از فعالیت های قانونی و غیر قانونی بابک زنجانی حدود دو سال پیش توسط یک سایت خبری که اکنون فیلتر است انجام گرفت و پس از ان بود که وی به عنوان شخصی که پول نفت ایرانیان را در اختیار دارد شناخته شد . پس از آن زمزمه های گاه و بیگاه نمایندگان مجلس و وزیر نفت حساسیت ها را بر روی زنجانی بالاتر برد و تا جایی رساند که کمیسیون اصل 90 مجلس با همکاری کمیسیون انرژی از وی دعوت کردند تا به مجلس بیاید و از جزییات 2 میلیارد دلار پول نفت کشورمان که در اختیار دارد پرده بردارد.

زنجانی به مجلس رفت و تنها نکاتی که از پرونده وی در آن جلسه رسانه ای شد وجود ابهامات فراوان و پیچیده گی های اقتصادی موضوع در تجارت های زنجانی بود.

وی مدعی است یک بسیجی اقتصادی است که در حین حفاظت از منافع و منابع ملی کشورمان در خارج از مرزها ، در درون کشور نیز به اشتغالزایی نزدیک به 17 هزار نفر کمک کرده و هم اکنون ماهیانه میلیاردها تومان حقوق پرداخت می کند.

او در مصاحبه ای گفته است باید در مقام مقایسه با گیتس و جابز ستاره های دنیای فناوری قرار گیرد ؛ اما به وقاع آیا زنجانی مایه افتخار ایرانی هاست ؟ آیا وی ذره ای از اعمال خیرخواهانه گیتس را در فعالیت هایش لحاظ کرده و یا توانسته تغییر کوچکی در دنیا همانند جابز ایجاد کند ؟ زمانی که جابز از دنیا رفت در برخی از دانشگاه های کشور برایش خرما خیرات کردند ، آیا پس از مرگ زنجانی کسی از وی به نیکی یاد خواهد کرد ؟


شرکت هلدینگ سورینت


همه‌چیز با همین سورینت آغاز شده است. حداقل آنطور که همه می‌دانند. شرکتی تجاری با مدیریت بابک زنجانی که گردش مالی اش میلیارد دلاری است.

شرکت هایدروپونیک مهستان کیش

 

در سال 1376 تاسیس شد. گفته می‌شود این شرکت بزرگترین مزرعه هایدروپونیک (کشت بدون خاک) ایران و تنها تولید کننده محصولات گلخانه‌ای در جزیره کیش است.

  

شرکت سورینت کیش کازمتیک

 

یک شرکت تولید لوازم آرایشیکه فعالیت خود را در جزیره کیش از سال 1380 آغاز کرده است. این کارخانه و شرکت تحت لایسنس کنت کازمتیک ترکیه است. محصولات کارخانه نیز با نام تجاری سورینت در کشور ایران و کشورهای همسایه توزیع و پخش می‌شود.

 

شرکت هواپیمایی قشم

 

این شرکت در سال 1372 ابتدا با اجاره کردن تعدادی هواپیما، فعالیت پروازی خود را با نام فراز قشم شروع کرد. از سال 1375 با انعقاد قرارداد اجاره با مالکین هواپیماهای مسافری پهن‌پیکر پروازهای خود را در مسیرهای تهران- قشم، تهران- دبی و دیگر شهرهای ایران انجام داد. در سال 1385 مالکین تصمیم به واگذاری شرکت نمودند و در نهایت در سال 1388 شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم مالک این شرکت را خرید.

  

شرکت سستا

 

 

اواسط سال 90 تاسیس شد. یک شرکت بزرگ ساخت و ساز بناهای مدرن. ستسا که با نام کامل «شرکت سرمایه گذاری توسعه ساختمان آماج قشم» در جزیره قشم به ثبت رسیده است.نشست خیابان ایران زمین تهران ناشی از فعالیت عمرانی این شرکت بود.

  

شرکت اهرم تراک قشم

 

فعال در زمینه عملیات نصب و راه‌اندازی تجهیزات و سازه‌های ساحلی و فراساحلی. گفته می‌شود کلیه تجهیزات و ناوگان شرکت اهرم تراک قشم ساخت سال 2011 است.

 

باشگاه راه‌آهن سورینت

 

 

مدعی نخستین باشگاه ورزشی ایران. این مجموعه ورزشی در تاریخ 5 خرداد 1390 در بورس ایران با قیمت 5 میلیارد و 900 میلیون تومان عرضه شد اما فروش آن با شکست روبه‌رو شد. در پی فروش نرفتن باشگاه راه‌آهن هیأت واگذاری و شرکت خصوصی‌سازی قیمت واگذاری را به 1.4 میلیارد تومان کاهش داد. ابتدا یک گروه اقتصادی برای خرید سهام باشگاه پیش قدم شد سپس شرکت فراز قشم در تیرماه 1391 مالکیت آن را به عهده گرفت.

 

اس‌.سی‌تی بنکرز

 

 

یک موسسه مالی و تجاری در دوبی با یک شعبه داخل کیش. احتمالاً بخش عمده‌ای از داد و ستد مالی بابک زنجانی از طریق همین کانال صورت می‌گیرد.
 

شرکت آسین اکسپرس 

 

یکی از معدود خطوط هواپیمایی در تاجیکستان.

  

کنت بیلدینگ

 

 

تاسیس شده در سال 1390. پیمانکار ساختمان‌های تجاری در تاجیکستان به خصوص شهر دوشنبه.

 

شرکت کترینگ فراز قشم

 

 

فعالیت رسمی اش از تاریخ هفتم خردادماه سال  1391 استارت خورد. چنانچه از نامش برمی‌آید در زمینه سرویس کترینگ فرودگاهی فعال است. به نظر می‌رسد سرویس‌دهی اصلی‌اش مربوط به هواپیمایی قشم ایر باشد.

 

شرکت هتل‌های سورینت 

 

یکی از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های هولدینگ سورینت، مجموعه هتل‌های تفریحی آن در کیش و قشم است. آخرین دستاورد این تیم هتل مریم بود که چندی پیش نیز افتتاح شد.

مجمتمع تفریحی تهران قدیم کیش


یک پروژه بزرگ گردشگری با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش که هتل‌های سورینت به آن خدمت می‌کنند.


   مدیر وبلاگ
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
علم ... زندگی را با پستی وبلندی های آن دوست دارم، همیشه شادو پیروزباشید، این رمز موفقیت...!
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :21
کل بازدید : 190451
کل یاداشته ها : 127


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ